2018. május 4., péntek

Paprikás krumpli


20180504 péntek

Nyolcig lustálkodtam az ágyban.

Május 4-én mindig eszembejut Bereznay Éva. Ma lett volna a születésnapja, de már nem tudjuk megünnepelni.

Azt tervezem, hogy a reggeli után – ami a maradék hekk megmelegítése és egy tejeskávé,  egy kis kenegetés és a padlón fogom egyengetni a derekam.

Az időkép hiába jósol mára 30 ⁰C-t, a Dunában való úszás nem biztos, hogy jót tenne a derekamnak.

Egész délelőtt feküdtem a padlón és ez szerintem jót tett.

Amikor már kezdtem volna az ebédet készíteni, kiderült, hogy itt Dömsödön nincs egy megfelelő lábas a paprikáskrumpli elkészítéséhez. Ezen nem kellene spórolni. Beültem az autóba és elmentem a Gazdaboltba és újfent vettem egy márványbevonatú lábast, de most egy számmal nagyobbat, mint legutóbb.

Ha már amúgy is ott vagyok, vettem még két tő lucullus paradicsom palántát.

Visszatérve egy egész vöröshagymát aprítottam olajon az új lábasba, megpucoltam és felkockáztam néhány nagyobb szem krumplit és rádobtam az üvegesre sült, és pirospaprikázott hagymára. Feleresztettem vízzel, belekarikáztam a kolbászt és megszórtam egy kevés köménymaggal.

Amíg ez főtt, elültettem a két lucullus paradicsom palántát. A paprikás krumpli ebédnek és vacsorának is beillett, hozzá nagyon passzolt a jégsaláta.

A derekamat hiába kenegetem, hiába fekszem vele a kemény padlón, alig akar javulni.

¼ 8-kor még egy generál locsolás, azután lepihenek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése