2020. május 16., szombat

Próbafőzés

20200516 szombat

Már majdnem 10 óra volt, mire kiértem a piacra. Ott csak néhény fokhagymát. egy sárgarépát vettem a zőldségesnél. a vegyesboltban

egy üveg unikmot, a Burján hentesnél sütnivaló kolbászt, egy darab császárszalonnát, mélyhűtött csirkecombokat és és egy Mexikói

zöldség vegyes keveréket.

A roller egészen tűrhetően bírta az oda-vissza utat, a kis hátizsák viszont megtelt. Került bele még egy palack tej egy tejföl, egy csomag

újhagyma és egy macskapöcse paprika palánta, meg egy fokhagymás bagett.

Hazaárve nagy reggeli lakomát tartottam. Egy kupica unikum to begin with. A tányér közepén a sült kolbász, körülötte pedig az ezer

miegyéb (fokhagyma, újhagyma, csípős paprika, mustár, ketchup stb.) Utána természetesen tejeskávé.

Tamás Hunorral elmérgesedett a viszonyom. Megírtam neki, ha azonnal nem hozza vissza a kis faház bútorait, akkor keményebb

lépéseket teszek. Rögtön fel is hívta Emőkét és elpanaszolta neki. hogy én tervezem őt feljelenteni.

Kimentem a kertbe elültetni az új palántát, no meg egy kicsit kaparászni és gyönyörködni a konyhakertünkben. Aki nem dolgozik az ne is egyék.

Néhány faág a kupacból ma is a szalagfűrészeléssel végezte. Haladunk.

Nem bízva abban, hogy fog esni, beindítottam a szivattyút és gondosan mindent meglocsoltam.

Este elkezdtem a próbafőzést. A négy mélyhűtött combot a mikróban megkértem, hogy engedjék el egymást. Egyet a recept szerint kockákra feldaraboltam és dinsztelt hagymán kezdtem sütni, közben kapott fokhagymát és ketchupot és egy kis vizet is. Később úgy ítéltem, hogy a felkockázott comb kicsit megsült, rászórtam a zöldség keveréket, egy másik platnin pedig megfőztem hozzá a rizst.

Amikor már úgy éreztem, hogy a rizs megfőtt és a mellette kortyolgatott unikum is kezdett hatni, mindent kikapcsoltam, nehogy baj legyen és lepihentem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése