2013. október 12., szombat

Az év utolsó dunai úszása

Áronnak nem volt kedve velünk tartani a piacra, ezért csak kettesben mentünk. A piacon nem volt sok dolgunk, csak a szokásos, tojás, szalonna, kolbász és néhány szem gomba, de vettünk vörös hagymát, lila hagymát, zöldpaprikát és csípős paprikát is. Vettünk egy újabb zacskó fűszert a savanyúság eltevéséhez, meg még mindenféle apróságot.

Hazafele beugrottunk Laci bácsihoz. Neki ajándékoztuk a nagy SMC wifi-s routert, aminek a tápegysége ugyan javításra szorul, de az Laci bácsinak nem lesz gond, mert ért hozzá, különben pedig egy egészen kiváló darab.

Itthon újabb betakarításhoz kezdtem. A hetedik és egyben utolsó zöldbab szüret után szedtem néhány szem paradicsomot, almát és sok diót.

A reggeli után felszereltem az éléskamrában a fedőtartót és bekötöttem az inverteres klímát az alsó konnektorba.

Áront kértem, hogy álljon neki a házi feladatainak, de ő erre is "nem"-mel válaszolt, mert előbb játszani szeretett volna.

Átjött Zoli bácsi, hogy ragasszam meg a permetező locsoló szárát. Ez nem volt olyan egyszerű, mint azt ő gondolta, mert abba kellet négy protézist tenni, hogy elég szilárd legyen.

Délelőtt Gabikának a két LED-es izzót. Később Möci is átjött. Megbeszélték az almás pite szakmai rejtelmeit, majd csábítottam Möcit, hogy ha ilyen jó idő van menjünk el egy kicsit kajakozni.

Sikerült is rábeszélnem Möcit, hogy tegyük a gumikajakot a vízre és menjünk el egy kicsit evezni.

Áront is hívtam, de neki "nem" volt kedve a kajakozáshoz. Abban nem értettünk teljesen egyet Möcivel, hogy merre van a ráckevei Duna ágnak a sodrása és Möci egyfolytában azt hajtogatta, hogy evezzek felfele, mert visz a víz lefele. Végül, amikor már teljesen ismeretlen szakaszon eveztünk és kikötöttünk, kiderült, hogy jóval északabbra vagyunk és elég sokat kellett lefele cipelnünk a gumi kajakot, ha haza akarunk érni. Möci nehezen fogadta el, hogy a Ráckevei Duna ágban a sodrás iránya nem mindig a Fekete tenger felé mutat, mert az mindig attól függ, hogy a Soroksári és aTassi zsilipek közül melyik van nyitva.

Amikor visszavittük a kajakot, nekem még, mindenkinek a megrökönyödésére kedvem támadt egyet úszni a Dunában. Áront is hívtam, de ő "nem". Jól is tette, mert hiába volt meleg napos az idő, a víz nagyon hideg volt. Pista bácsi úgy mérte, hogy 12 fokos. Csak perceket töltöttem a vízben, de be kellett látnom, hogy ez nem igazán strandolásra való idő.

Ebédre Möci készített egy neve nincs levest, amibe csak azért tett sok tésztát, hogy Áron kedvére inkább főzeléknek nézzen ki, mint levesnek, mert ő kijelentette, hogy a levest "nem" szereti . Ebben volt mindenféle zöldség és nagyon jóízűen ettük, hozzá a grill csirke és a tcaciki maradékát.

Én annyira bezabáltam, hogy felmentem megnézni belülről a szemhéjamat. Csak arra ébredtem, hogy Möci kelteget, hogy kezdődik az X-Faktor. Erre nagy nehezen lejöttem, de a műsor a közepesné is gyengébb volt.

Jóval kilenc óra után vitába kerültem Áronnal, mert sehogyan nem akart lefeküdni. Már annyira elegem volt az egész nap elhangzott "nem"-ekből, hogy eldurrant az első pofon.