2013. október 7., hétfő

Möci szülinapi ünnepsége

Áronnak csak egy kicsit később sikerült elindulnia, de reméltük, hogy nem fog elkésni. A dzsekijét bent felejtette az autóban, de azt mondta, hogy ő nem fázik.

Leszaladtam sajtért és köménymagos cipóért és ha már a CBA-ban voltam, vettem egy nagy üveg Kozel sört, hogy az ünnepi vacsorához mindenféle ital legyen. Möci nem engedte, hogy elkezdjem a reggeli készítését, addig, amíg nem fejezi be a csaszatolást.

Nagy nehezen leülhettünk reggelizni. Megkóstoltuk a saját készítésű zöld paradicsomot, de úgy ízleltem, hogy annak még kellene érnie.

Beáztattam a römer topfot, hogy az ünnepi kaját abban süthessem. Emőke adott hozzá néhány zöldséget, meg csirkemellet. 

Letöltöttem a Bólyai matek verseny tavalyi példáit, hogy Áronnal tudjunk egy kicsit tréningezni, mielőtt élesben indul a versenyen. Magam is megpróbálkoztam a 6. osztályos feladatokkal és természetesen simán és jól mentek a megoldások, míg nem egyszer csak beleakadtam egy példába, amihez első ránézésre, azt sem tudtam hogyan kezdjek hozzá. Majd egy nyugalmasabb pillanatban nekiülök és ha beletörik a bicskám, akkor (Karinthy Frigyes után szabadon) visszakérem az iskolapénzt..

Összesen hány olyan ötjegyű szám van, amelynek ha töröljük az első és az utolsó számjegyét, akkor a 170-ed részéhez jutunk?

A lehetséges megoldások: (A) 1,   (B) 2,   (C) 3,   (D) 4,   (E) 5.

Egy számítógépes programot tudok rá írni, ami másodpercek alatt lefutva megválaszolja a helyes eredményt, de nyilvánvalóan ilyen megoldást nem fogadnának el a gyerekektől. 

Lementünk Möcivel a kis kínaiba megebédelni. Utána átmenetileg elváltak útjaink. Én bementem a CBA.ba. Vettem 6 nagyméretű csirkecombot, egy doboz csiperke gombát, két méretes sárgarépát és egy nagy karalábét.

Otthon elkezdtem előkészíteni a nyersanyagokat. A csirkecombokat megmosva befűszereztem és alaposan megtűzdeltem fokhagymával. A zöldségeket felaprítottam és a comboknak megágyaztam a római tálban. A frissen vásároltakon kívül tettem bele lila hagymát, fokhagymát, főtt kukoricát és kelbimbót.
Ráfektettem a combokat és betettem a 220 fokra előmelegített sütőbe.

Közben Áron is megjött a suliból. Odaadtam neki a Bólyai feladatokat, hogy próbálja sorban megoldani őket. Azt is bevallottam, hogy az egyiket még nem tudom, hogyan kell megoldani. Nem ment valami fényesen. Vagy nem tudott hozzászólni, vagy megpróbálta, de sokat hibázott.

Gyorsan ünneplőbe vágtuk magunkat. Átrendeztük a konyhát, kinyitottuk az asztalt, hogy mindannyian elférjünk. Áron felszaladt egy asztalterítőért és gyönyörűen megterített. Ancikától (szemben lakó szomszéd) kértem egy hosszúkást torta tálat. Hat óra körül megjött Nóra nagyi. Megérkezett Emőke és Csabi is. Áront felküldtem Möciért, hogy itt van az ünneplő sereg. A kaját, hiába raktam a sütőbe már fél öt előtt, esze ágában nem volt késznek lenni. Levettem a fedőjét, kicsit megforgattam a tetején lévő combokat, meglocsoltam sörrel és azzal tereltem el az ünneplő publikum figyelmét, hogy kínálgattam őket unicummal és egyebekkel.

Amikor már nem lehetett tovább húzni az időt, Möci belekóstolt és úgy döntött, hogy kész a kaja. Nekiestünk és úgy láttam, hogy mindenkinek ízlett a zöldségágyon sült csirkecomb. Közben bontottunk egy üveg pezsgőt is, felköszöntöttük a születésnapost, aki azt mondta, hogy neki az volt a legnagyobb ajándék, hogy ehhez az ünnepi vacsorához a kisujját sem kellett megmozdítania.

A vacsora fénypontja természetesen a diótorta volt. Mindenkinek nagyon ízlett, Csabi még vitt is föl magával a búcsúzáskor.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése