2014. március 3., hétfő

Möci első angol órája a Doverben

A reggeli szertartás zökkenőmentesen ment. Áron és Möci időben elindultak.

Lementem a CBA-ba egy palack friss tejért és reggeli után nekiláttam a beérkező árnyékoló ponyva és csukló árajánlatok megválaszolásának. Ezek az árnyékoló ponyvások mindenkiről azt gondolják, hogy milliomosok. Gabikával és Ferivel megkonzultáltuk az ajánlatokat és abban maradtunk, hogy a legegyszerűbb és a legolcsóbb megoldás az lenne, ha ezt a több helyen is szakadt ponyvát megjavítanánk nagyon erősen ragadó szalagokkal és a törött csuklót Ferike legyártaná kazánlemezből.

Engem 13:00 órára magához rendelt a CITI Bank vezető bankára, hogy számot adhasson a befektetéseink sikeréről és az általa javasolt pályakorrekcióról. El kell, hogy fogadjam a szakvéleményét, mert eddig az 95 %-ban bejött.

Möci délután háromra hazaért az angol kurzus első napjáról és izgalmas részleteket mesélt a tanfolyamról.

Áron elég korán hazaért a suliból. A leckéje nem volt ugyan kész, de azt beszéltük meg, hogy tartson egy kis pihenőt a suli után és majd amikor ötre jön a Bence matekozni, akkor csinálja meg a maradék házit.

Pontban ötre megérkezett Bence. Ma hozott egy kis fizika tanulni valót is. Először a matekot vettük át és csak utána tértünk át a fizikára. Közben sokszor elkalandoztunk, hogy ne legyen olyan tömény az óra.

Egy kicsit megzavart minket a hőmennyiséget leolvasó szakember, aki szerint az egyik leolvasó hibát jelez. Rögtön meg is nézte és egy reset-tel ki is javította a hibát.

Az óra (húsz perc) hamar eltelt, de a ráadást nem számoltuk.

Lecseréltem a kefir termést a friss tejre és hívtam Áront, hogy kapjunk be egy pár falatot.

Megsózott, megpaprikázott zsíros deszka volt a vacsora kefírrel. A zsírt még mindig a sült

oldalasról kapirgáltuk le.

Átnéztem Áron füzeteit és a házi feladatát. A matekját egy kicsit nehéznek találtam (mintha verseny feladat lenne), de kapásból és jól megoldotta. Ennek ellenére javasoltam egy grafikus megoldást is, ami viszont nagyon tetszett  neki.

Kicsit gyakorolt a zongorán és utána, amíg én felmentem Möcihez, addig átment Emőkéhez. Emőkének megigazítottam a wifi-jét a kütyüjén és rátöltöttem a Youtube-ot.

Möci a hazajövetele óta szinte semmit nem végzett a ma kapott angol házi feladataiból. Mondtam neki, hogy ez így nem fog menni, mert ha napi négy órányi házi feladatot kap, akkor délután háromtól hétig nem tötyörögni e kell, mert akkor éjfélre sem lesz készen és ezt nem lehet másnapra halogatni, mert holnap ugyanennyi feladatot fog kapni.

Minden esetre egy órát segítettem, hogy haladjon, de arra kértem, hogy amikorra készen van jöjjön le felmondani az anyagot.

Én egy darabig türelmesen vártam Möcit, illetve néhány partit online sakkoztam, azután éjfél körül rákérdeztem, hogy hol tart a tanulásban, mert ki szeretném kérdezni. Addigra már nagyon álmosan válaszolt, így azután hagytam, pihenje magát jól ki, holnap is nehéz napja lesz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése