2014. március 31., hétfő

Paradicsom palánták

Reggel nem volt jobb ötletem Áron suliba  jutására, minthogy adtam neki buszpénzt, nehogy elkapják a bliccelésért és nagyon megbüntessék.

Visszaaludtam egy kicsit, de ekkor Lacika telefonált. Már Letenyénél járt. Lemennek az Adriára megnézni a hajót és csak azért hívott, hogy fixálja a csütörtöki és pénteki közös programjainkat.

Reggeli után elindultam Fruzsinához. A 139-es buszon összeismerkedtem egy hason korú úrral, akivel a BAH csomópontig jól elbeszélgettem. Vittem neki a megígért tejfölös poharakat és elhoztam a paradicsom palánta kezdeményeket. Ezeket még nevelni kell egy darabig, mielőtt kiültetném Dömsödön a kertben. A palánta kezdeményekből adtam Ilinek is néhány darabot és gyűjtöttem még tejfölös poharakat, hogy tovább neveljem őket.

Ebédre összekotyvasztottam a Dömsödről hazahozott maradékokat.

Möci korán jött haza. Együtt mentünk le az optikushoz. Neki egy új dioptriás napszemüveget rendeltünk, én pedig leadtam a szára törött szemüvegemet javításra. Arra panaszkodva, hogy a bal szememmel rosszabbul látok, mint egy-két éve, az optikus csinált egy újabb vizsgálatot. Hamar kiderítette, hogy azon dioptria változtatással nem tud segíteni, viszont a jobb szemem látását egy új lencsével tudná egy kicsit javítani. A törött szárút otthagytam javításra, a lencse cserét pedig majd akkor rendelem meg, amikor a javítottat elhozom.

Onnan még bementünk a kis kínaiba és ettünk egy-egy csípős savanyú levest.

Később megjött Bence és egy bő másfél órás matekot tartottam neki. Közben Áron hazajött, de nem zavart minket. Én kávéztam és Áronnal Möcinek is küldtem fel egy kávét.

A matek óra után Dezső felhívott, hogy egy idegen kék Opel áll közvetlenül a kapunk előtt. Próbáltam felhívni B. Ágit, hogy ő ment-e be a házba, de az első csöngés után kinyomta a telefont és utána már nem lehetett kicsöngetni sem, mert valószínűleg ki lett kapcsolva.Később Dezső még egyszer telefonált, és elmondta, hogy kit látott ott. Hívtam Bénit (ő a közvetlen szomszéd), hogy nézzen át és ha kell csengessen be.

Matekozás után felmentem Möcihez, hogy segítsek neki az angol házi feladatai megoldásában. A fordításon kívül átvettük a Conditional II-t és a "use to" használatát.

Hogy teljesen megnyugodjak, még megkértem Feri bácsit, hogy sétáljon oda és írja fel annak a kék opel-nek a rendszámát, de mire odaért már elment az autó.

Möci úgy értékelte ezt az egyperces szünetet, hogy vele egyáltalán nem foglalkozom, amit én végtelen nagy önzésnek értékeltem és igyekeztem elmagyarázni, hogy egy teljes órai vele való foglalkozás után csak egy percet tartott, amíg a dömsödi házzal csak annyit törődtem, hogy ha netán illetéktelenek hatoltak be a házba, akkor az derüljön ki.Ezt Möci nem így értékelte, amiért én begurultam és lejöttem.

Áron átment Emőkéhez. Hogy ott gyakorolt volna vagy nem, arról nincs tudomásom, de ott volt Balázs is. Emőke készített egy komplett vacsorát, amihez Áron vitt át gombát meg tojásokat, majd mind a négyen együtt vacsoráztunk. A kaja nagyon finom és rengeteg volt, de a film , amit hozzá néztünk egy limonádé gagyi volt.

Balázzsal régen találkoztam, ezért nagyon örültem, hogy olyan valakivel oszthatom meg a dömsödi fejlesztéseket, aki ért is hozzá.

Tíz óra után mind a ketten átjöttünk, hogy ne zavarjuk az idillt és mi is lefeküdtünk.