2014. május 14., szerda

Békekölcsönre emlékezem.

Áronnak reggel korábban kellett indulnia az iskolába, mert tegnap lejárt a buszbérlete és mától megszigorodtak a buszbérletek vásárlási előírásai. Ehhez képest csak 1/4 8 után indult el. Arra még rákérdeztem, hogy jól fel van-e öltözve, mert 9 fok és tél van.

Őszintén szeretném, ha a választások előtti egyik rémálmom nem válna valóra. Akkor azzal riogattam a környezetemet, kis családom tagjait és a barátaimat, nehogy a kormány a választások után a néphez forduljon, hogy nemzetmentő akcióként egy emberként vegyen részt az államadósság csökkentésében.

Az MNB hosszú következetes munkával levitte a jegybanki alapkamatot mára már 2,5 %-ra. Jelenleg ugyanennyi az 1 éves állampapír referenciahozama is. Ezzel mind a magyar, mind a külföldi, de Magyarországon is üzemeltetett bankokat arra kényszerítette, hogy a betéti kamatokat egyre lejjebb vigye, amivel a lakosságot arra ösztönözte, hogy a befektetéseit a bankbetétek helyett inkább részvényekbe, alapokba tegye. Ennek az csak egy mellékhatása, hogy a drasztikusan csökkenő betétállomány csökkenti a bankok hitelnyújtó képességét, ami, mint tudjuk lineáris korrelációban van a beruházások csökkenésével.

Ilyen előkészítés után már csak egy lépés, hogy megjelenjen az államadósság csökkentését célzó Nemzeti Kötvény, ami majd 2,5% fölötti kamattal csábítja majd az embereket, hogy legyen a segítségére a nemzetnek az államadósság csökkentésében.

Ilyen már volt az '50-es években, a Rákosi korszakban. Akkoriban azt tervkölcsönnek, későbbiekben békekölcsönnek nevezték.

A hírekben bemondták, hogy tegnap a Matolcsy-Orbán megbeszélésen Matolcsy úr arra kérte a kabinetet, hogy hozzon intézkedéseket, hogy az emberek részt vállaljanak az államadósság csökkentésében. Ez nekem megint azt sugallta, hogy el kellene mennem, ha nem is politikai elemzőnek, de legalább politikai jósnak.

Csabinak megjött egy csomagja Kínából, de vagy nem volt otthon, vagy nem hallotta, hogy csengetek.

A vevő aki 1 Forintért megvette a 10 évnyi PCWORLD folyóiratot bőröndöstül, felhívott, hogy (ha már ilyen sok pénzt adott ki!) nem tudnám-e leszállítani a terméket. A bőröndnyi folyóirat súlya kb. 30 kg. De ha az eredmény miatt, az, hogy itt nem foglal helyet, neki meg örömöt szerzek vele, akkor megteszem. A bőrönd egy nagyon leamortizálódott darab volt, de amíg vittem, nosztalgiáztam egy kicsit vele, mert 30 évvel ezelőtt ezzel a bőrönddel jártam körbe két hónapon keresztül Amerikát.

A másik jó hír, hogy mehetek a szervizbe a megjavított fényképezőgépemért, mert elkészült a javítás. Összekötve a három ulticélt, felugrottam Nóra nagyihoz is, hogy megnézzem hogy van.

Hazajövet felvittem Csabinak a kínai küldeményt. Együtt bontottuk fel, egy Ray Ban tökéletes hamisítványa volt, de negyed áron. Utána megmelegítettem egy adagot a tegnap készült csirkepaprikásból.

Majdnem időben indultam a brushupra. A nagycsoportos foglalkozás elég unalmas volt, viszont a kis csoport Mannával annál érdekesebb.

Igyekeztem haza, bár Fruzsina ma már nem jött fizikára.

Áron megjött a teniszről és az iskolai beszámolója tele volt ötösökkel. Itthon még sikerült megkérnem egy kis gyakorlásra a zongorán.

Mind a ketten a pörkölt maradékát vacsoráztuk, miközben sokat mesélt a mai napjáról a suliban.

Möci is megérkezett, de előbb bevásárolt és főzött valamit Csabinak és csak azután adott számot a ma tanultakról. Este 1/2 11-ig tanultunk együtt, de azután elfáradt és felment aludni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése