2014. augusztus 30., szombat

A szerelés folytatódik

Laci bácsi ma egy órával korábban kezdett a szerelési munka folytatásához, ezért nekem is egy órával korábban kellett felkelnem. Se baj, annál hamarabb fog végezni. Már hét óra előtt kinyitottam a kaput és ki is álltam az autóval, mert tudtam, hogy előbb-utóbb el kell mennem a piacra, sőt pénzt is kell kivenni a falból, mert Laci bácsi munkáját. ki kell majd fizetni.

Áron készítette a reggelit. Laci bácsit csak egy kávéval kínáltuk.

Közben megjött Mikus úr. Tőle azt a feladatot kaptam, hogy szerezzek be 20 darab hungarocellbe való tiplit, 12 fm 25 x 25-ös kábelcsatornát és alapos vizsgálat után írjam össze, hogy a 13 kismegszakító mely áramkörökhöz tartozik, hogy ő megállapíthassa, melyik három az amelyik csak kicsit van terhelve.

Mielőtt elindultam, meg is kérdeztem, hogy mennyibe fognak kerülni a munkálatok. Tudtam, hogy ez nem egy húsz filléres munka, de a 45.000.- forint hallatán nagyon meglepődtem és arra gondoltam, hogy egy szavam se lehet, mert ha már elmulasztottam a munka megkezdése előtt megkérdezni, hogy mire számíthatok, akkor azzal kitöltöttem egy biankó csekket, és most már nincs egyéb dolgom, mint fizetni, mint egy katonatiszt.

Elindultam a piacra. Nem vettem sok mindent, csak két kiló krumplit, egy üveg csípős paprikát, 20 dkg füstölt császár szalonnát. Megvettem a barkács boltban a hungarocell tipliket és egy fél kiló 100-as szöget. Megrendeltem a 12 fm kábelcsatornát és felvettem 50.000.- forintot a falból.

Be kell látnom, hogy az ártól függetlenül Laci bácsi szép és alapos munkát végzett. Visszaakasztva a gépház ajtaját láttam, hogy azon egy kicsit igazítanom kell, mert az egyik újonnan felszerelt csonk miatt nem csukódik teljesen

A szerelés utolsó fázisában Laci bácsi kérte, hogy legyek a segítségére a fűtési rendszer feltöltésében és a légtelenítésben. Ő elkezdi lent tölteni, én pedig nyissam ki a fenti radiátorok csapjait. Először csak levegő fog jönni és amikor meglátom a vizet jönni, azonnal zárjam el, nehogy a fenti szobákat elöntse a víz.

Közben csörgött a telefon, amit Áron vett fel. Üzentem Möcinek, hogy most légtelenítek és perceken belül visszahívom. Möci már csak Áronon keresztül üzente, hogy elege van abból,hogy nekem mindenféle szar cső fontosabb mint Ő.

Laci bácsi az ő részéről befejezte a munkálatokat, mint mondta, most már jöhet az elektromos bekötés.

Folytattam az istálló padláson a szerelést és átkonstruáltam a gépház farácsát. A padláson az elkészült polcokra visszakerültek az üres sörös dobozok és így áttekinthető és nagy rend lett ott is.

Áron olyan Űrállomást épített legóból, hogy mondtam is neki, ezt meg kell örökíteni.

Az idő csodálatos, de azt éreztük, hogy lassan el kell búcsúznunk a Dunától. Áronnal közösen készítettük a cukkini tekercset és amikor már betettük a sütőbe, akkor felvettük a fürdő szerkót és irány a Duna. Úsztunk egy jó nagyot. Áron korábban indult vissza a házhoz. Kértem, hogy zárja el a sütőt és melegítse meg a sóskát.

A cukkini odaégett, a sóska odakozmált, de azért nem nagy kár, mert már amúgy is gyanús volt az íze. Áron alig tehet az egészről, mert csak annyit hibázott, hogy a sóskát nem a mikróban melegítette, hanem abban a sima rozsdamentes lábosban, amiben a hűtőszekrényben volt.

Késő délután megjött a villanyóra leolvasó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése