2014. augusztus 9., szombat

vitorlázás, halvacsora, lagzi

Arra ébredtem hajnalok hajnalán, hogy csöng a mobiltelefon. Lassan kapcsolt az agyam, hogy biztosan Laci keresi Áront, mert megbeszélték, hogy korán elmennek együtt horgászni.
- Húsz perc múlva ott vagyok, mondta, legyél a portán.

Ez persze azt jelentette, hogy mi nem tudtunk tovább aludni, mert öt percenként kellett szólni Áronnak, hogy induljon, mert Laci várja.

Möci összekalapált valamilyen szendvicset, sőt még egy tejeskávét is kreált hozzá.

Egy minimál mosdás és fogmosás után meglátogattam a szomszédot, mert nagyon érdekelt az a katamarán, amit épített. A speciális felépítmény egy rákolló típusú vitorlát enged magára telepíteni. A bemutatkozás (Major Imre) után hosszan elbeszélgettünk a projekt piaci lehetőségeiről.

Möcivel meglátogattuk a Balatont és nagyot úsztunk.

Dél körül értünk fel Tamásékhoz. Először befejeztem a tegnap elkezdett villanyszerelést. Tamás nagy örömére elkészült a LED-es mennyezetvilágítás.

lakókocsi szigetelését Tamással végeztük. Nemsokára megjöttek Laciék Áronnal és hozták a hal zsákmányt.

Möci Lacival szabta, illetve elszabta az ablakkeret léceit. Az új lécek szerelése közben Lacival nagy műszaki vitába keveredtem. Laci végül belátta, hogy az általam  javasolt technológia a nyerő és azután így is történt a szerelés.

Ebédre megettük a maradék lecsót és indultunk vitorlázni. Közben Möci és Áron vettek némi édességet.

Beszálltunk a Tamás "Északi Fény" nevű hajójába és kifutottunk a nyílt vízre. Végig oda-vissza én kezeltem a kormányt és a vitorlákat. Először egy kicsit ügyetlenül, de azután lassan visszatértek a régi vitorlázási tapasztalataim. Amikor kikötöttünk észleltük, hogy a kikötőben nagy esküvői bulira készülnek.

Tamással együtt mentünk a Kacsajtós úti építkezési területre. Betettük az autóba Laci bringáját, amit megígértük, hogy holnap elvisszük nekik Monoszlóra.

A  munka nagy része ma készült és mindenki úgy érezte, hogy sokat haladtunk. A nagy munka után készült a halvacsora. Áron volt a tűz felelős. Vanda készítette a sült zöldségeket, én pedig előkészítettem a halakat sütésre. A kész kajára még egy kis parmezán sajt is került, amitől teljesen mediterrán kaja lett.

Ettünk ittunk és amikor végre beültünk az autóba, hogy megyünk a kikötőbe, az első száz méteren állt egy  rendőr autó. Egy pillanatra meghűlt bennem a vér, de amikor már elhaladtunk mellettük, kiderült, hogy nem egy alkoholos befolyásoltságú gépkocsivezetőt kerestek, hanem mással voltak elfoglalva. Megnyugodtam, befeketítette volna a napot, ha emiatt a pár száz méternyi autózáson a pia miatt elveszik a jogsimat.

Áron eddigre elfáradt és ment mosdani, lefeküdni.

A kikötőben még mindig tartott a lagzi. Möcivel odaszemtelenkedtünk. Gratuláltunk a leendő férjnek és feleségnek. Bekaptunk egy-egy kupica pálinkát és több szelet Eszterházi tortát. Áronnak még a holnapi reggelihez is vittünk belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése