2014. augusztus 3., vasárnap

ismét dömsödi nyár

Nyolc óra körül teljesen kipihenve ébredtem. Möci készülődött a templomba. A kilenc órás mise után elment a Dabi Vegyesboltba és egy nagy vekni kárpát kenyérrel tért haza, azzal a kéréssel, hogy a serclit hagyjuk neki.

Még reggeli előtt körbe jártam a veteményest és a jó gazda szemével simogattam a növényeket.  Meg is locsoltam mindet.

Áron azt kérte, hogy készítsek bundás kenyeret, mert az úgy finom, ahogyan én csinálom. Möci tojásrántottát  készített, Áron pedig a tejeskávékról gondoskodott.

Reggeli a kúp alatt, amihez természetesen jár frissen leszedett paradicsom is. A dömsödi bázis maga a csoda.

Utána vettük a fürdőruhát és kimentünk a Dunára úszni. A víz fantasztikus volt. Se nem túl meleg, se nem túl hideg, csak frissítő, pont olyan, amilyenre vágytunk.

Bejövet Möci megállapította az idilli képet. Amíg Ő rendet tesz a kúp alatt, addig Áron egy kupacba gereblyézte a lehullott almákat, miközben én gyomláltam a zöldbab körül.
Pista bácsi négy általa kifogott dévért  adott ajándékba, amit azonnal megpucoltam. Möci betette a hűtőbe, azzal a tervvel, hogy majd  délben megsütjük.

Még el sem készült az ebéd, amikor Pista bácsi újabb két hallal jelent meg. Természetesen ezeket is meg kellett pucolni.

Emőke telefonált és hívtuk, hogy jöjjenek le Gergővel és Andrissal Dömsödre.

A kései ebéd ennek ellenére egy korábbi zöldségleves feljavított változata lett.

Este megfűszereztem, beolajoztam és egyenként becsomagoltam alufóliába négy darab dévért.  Möci megpucolt és feldarabolt egy nagyobb cukkinit. Kicsit megfűszerezve hagyta állni. Rittyentettem egy kis tüzet a kúp alatt és amikor már parázslott, egy kiolajozott tepsibe feltettük a cukkinit és a alufóliába csomagolt halakat.

Möci még egy kis rizst főzött hozzá. A hal zseniális lett, de a cukkini nem sikerült hozzá. Vagy megégett, vagy nyers maradt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése