2015. augusztus 18., kedd

Horány

Sikerült az este megállapodott menetrend szerint nem sokkal hét óra után felkelnünk. Áron ígérete szerint elkezdte készíteni a reggelit.

Én igyekeztem minden készre csomagolt bőröndöt bepakolni az autóba. Feltettem Áron kerékpárját is.

Abban megállapodott az egész család, hogy Mannát nem érdemes ide-oda hurcolászni, jobb ha Dömsödön hagyjuk és majd visszajövünk érte. Emőke kialakította kúp alatt a Manna vackát a száraz eledel ellátmányával együtt.

Reggeli után 9 óra körül indultunk haza.

Gabika ½ 10-kor hívott. Vele megbeszéltünk egy találkozót  11-re a Flórián parkolójában.

Az első állomás Gazdagréti tér volt. Emőkének a munkájához, Áronnak pedig a Horányi időhöz igazodva  kellett átöltöznie, Angi pedig itt ült fel a 8-as buszra a Zuglóba való hazajutásáért.

Hiába indultunk nem sokkal 10 óra után, a nagy dugók miatt nem értünk 11-re  a Flórián üzletközponthoz.

Emőkét ott felvette a kollégája és mentek tovább, mi pedig ott tudtuk felvenni Gabikát.

Útközben tudtunk tankolni és egy fél órán belül megérkeztünk Horányba a telepre.

Leó jött ki értünk a kapuhoz és Áronnal nagyon megörültek egymásnak.

Később megérkezett Norci, Ádám és Janka, akik számomra egy hátborzongató történetet adtak elő a magyarországi okmányirodai élményükről, ahol a bürokrácia és az ésszerűtlenség olyan magas fokot ér el, hogy végül, hiába töltöttek el ott hárman (Papa, Mama, gyerek) egy fél napot, nem sikerült elintézni Janka útlevelét.

Az útlevél célja az lett volna, hogy Norci és Janka elkísérhessék Ádámot az Ausztráliai turnéjára.

Azt a szülők nem tudták megállapítani, hogy a kudarcban mi játszott nagyobb szerepet: az emberi butaság, a rendszer hibája vagy a „másnak se legyen jó” c. rosszindulat.

A probléma az volt, hogy kellett volna a Janka „Anyakönyvi Kivonat”-a, amit persze előre nem mondtak, amikor Norci telefonon érdeklődött, hogy mire van szükség.

Norci próbálta elmagyarázni, hogy Janka egy „Anyakönyvi Kivonat”-át tavaly már ugyanitt leadták, igen – mondta az ügyintéző – de az az útlevél tegnap lejárt és a lejárt útlevélhez tartozó „Anyakönyvi Kivonat”-ot a rendszer automatikusan törli. OKOS.

Janka gyönyörű és a fiúk (az unokáim) nagyon nagyot nőttek.

Most, hogy megjöttek a szülők „zöld” lámpát kapott a diótorta projekt. Leó vágta a szeleteket és az egész torta elfogyasztása nem tartott tovább három percnél. Talán a szája széle nyalogatással együtt is csak öt perc volt.

Áron és Leó úgy elhúztak a telepen, hogy többé már nem is láttam őket.

Amikor eljöttem, Norcival azt beszéltem meg, hogy csütörtökön a déli órákban fogok jönni és akkor Áront, Leót és Abtit magammal viszem Gazdagrétre, ott fognak vacsorázni, fürödni és aludni, Norciék pedig pénteken veszik fel a két fiút és onnan mennek Ferihegyre.

Hazafele jövet a komppal együtt 20 perc alatt értem el Budapest határát, onnan viszont több mint egy óra alatt értem Gazdagrétre. Ebben szerepe volt az út javításoknak és az esőzések okozta eltereléseknek.

Itthon vettem a CBA-ban 10 dkg főtt füstölt tarját, két zsemlét és hoztam a kis kínaiból egy adag szecsuanit rizzsel és azt vacsoráztam. Áron már hiányzik.