2015. december 25., péntek

Nóra nagyi rosszul van

Hosszú, majdnem 12 órás alvással pihentük ki az utóbbi napok és az egész év fáradtságát.

Áront is csak azzal tudtam kirobbantani az ágyából, hogy bejelentettem: ki van tálalva a reggeli.
Közben, de ez már majdnem délben, Nóra nagyi telefonált és síron túli hangon panaszkodott, hogy nagyon rosszul érzi magát. Akkor most azonnal odamegyünk -  mondtam.

Gyorsan egy piros kosárba bepakoltam mindent, amit terveztünk vinni a Nóra nagyinak.

Már jóval elmúlt dél, amikor el tudtunk indulni a piros kosárral a 139-es direkt járattal Nóra nagyihoz. 

Útközben már minden megfordult a fejemben az Orvosi Ügyelettől egészen a Mentőkig.

Amikor megérkeztünk a Nagyin semmiféle rosszullét nem látszott és szinte kivirultan, boldogan fogadott minket. 

Az egyik ámulatból a másikba esett, amikor kipakoltuk, hogy mi mindent hoztunk neki. Hoztuk a karácsonyi ajándékot – egy elektromos vízforralót -, egy üveg csirkelevest,  rántott halat,  rizst, franciasalátát és a kétféle bejglit. Egyfolytában azt hangoztatta, hogy neki milyen jó dolga van, hogy ennyi mindennel kényeztetjük.

Már nagyon éhes vagyok – mondta.

A csirkeleves után a mikróban melegítettem meg a rizst és a rántott halat. A franciasalátától végképp el volt ájulva. 

Szerintem az összes rosszullétnek csupán pszichés okai voltak. Az egyedüllét fokozottan nyomasztó, ha az éppen karácsonykor van, főleg akkor, ha még ennivalója sincs otthon.

Fokozatosan legyőztem a pánik hangulatomat és a hiányos pszichológiai ismereteim ellenére hamar megállapítottam, hogy ez a Nagyinál a szeparációs depresszió tipikus esete.

Áron elmagyarázta nagyinak, hogyan kell használnia a vízforralót. Ez is nagyon tetszett a nagyinak, főleg azért, mert azt nem kell minden alkalommal ki- és bedugni az elektromos hálózati aljzatba és a víz felforrása után automatikusan kikapcsol.

Csak délután ötkor búcsúztunk el.

Hazajövet megettem a halászlé maradékát és el voltunk foglalva Mannával.

Áron megcsinált egy matematikai felvételi feladat lapot. Nem volt teljesen hibátlan, de a javítókulcs szerint az elérhető 50 pontból 49 pontja lett. A példákat szinte egyenként beszéltük meg.

Emőkével alaposan megbeszéltük, hogyan lehetne megoldani Nóra nagyi gondozási problémáját, tekintettel arra, hogy Nóra nagyi a Ráckevei Szeretet Otthonról hallani sem akart.

Este nyolc óra után Áron felhívta a Nagyit és azt javasolta, hogy holnap reggel jöjjön velünk Dömsödre. Azt válaszolta, hogy reggel még visszahív minket és akkor megbeszéljük a részleteket.

Később csak egyedül tudtam a rizzsel, rántott hallal és a francia salátával vacsorázni.


Éjfél után még bekukkantottam Áron szobájába és csúnya hangon kértem, hogy azonnal kapcsolja ki a notebookot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése