2016. augusztus 15., hétfő

Nagyinak nullára apadt a memóriája


Már a reggelek is sűrűek az életünkben.

Kinyomtattam két példányban a Nyilatkozatot, hogy én vagyok Áron egyetlen gondviselője és átvittem Katikához, hogy a két tanúnál írják alá.

10-re megjött a MetLife képviselője, akivel közösen végeztünk egy Eszköz áthelyezést a portfóliómban.

Amikor elment, Áront megkértem, hogy pakolja össze a Horányba vinni tervezett ruhaneműit, rámolja ki a mosogatógépet és vigyen le egy nagy flakon vizet a smaragdfára. Közben Manna is hazaért a hajnal óta tartó csavargásából.

Már elmúlt ½ 12, amikor el tudtunk indulni a Nóra nagyihoz. Áront kitettem a kapu előtt és mondtam, hogy menjen fel a Nóra nagyihoz, vigye fel a gyümölcsöket, amiket neki hoztunk Dömsödről, én öt perc múlva jövök, csak keresek egy ingyenes parkolóhelyet.

Felvittem a Nyilatkozatot a Takács Juditnak, aki javasolta, hogy menjünk a Nóra nagyihoz és ott elvégezhetem az aláírásokat.

Nóra nagyi kinyitotta ugyan a rács mögötti kisablakot, de azt mondta, hogy nem tud beengedni minket, mert Áron elment a Törökhöz (ez egy étterem) és elvitte a kulcscsomót. Erre lementünk a Takács Judit lakásába, ahol a festés miatt nagy volt a felfordulás, de találtunk egy sarkot, ahol el tudtam végezni a rengeteg aláírást. Amikor újra felmentünk az ötödik emeletre Nóra nagyi, már kint volt a lépcsőházban és trécselt.

-           Megjött Áron? – kérdeztem.

-           Még nem. – válaszolta a Nagyi.

-           Akkor hogyan jöttél ki? – folytattam a kérdezősködést.

-           Ja, kérlek, rájöttem, hogy belülről nem kell kulcs az ajtónyitáshoz, mert az a kilinccsel is nyílik.

-           Már csak azt szeretném tudni, hogy hol van Áron.

-           Áron elment a Törökhöz utánad, hogy hozzatok valami finom ebédet.

-           Akkor most én is megyek arra. Ha nem találkoznék össze vele, akkor visszajövök, Áron ne menjen sehova.

Szerencsére odafele menet találkoztam Áronnal, aki járt a Töröknél, de mivel nem volt nála pénz, nem vett semmit. A fő az, hogy megtaláltuk egymást. Immáron együtt mentünk a törökhöz. Ott rendeltünk két filézett harcsát krumpli salátával és egy rántott sajtot sült burgonyával. Amíg a sültek készültek, addig Áron evett egy tejberizst és ivott egy Fantát.

Nóra nagyi nagyon örült az ebédnek. Együtt bekajáltunk. Utána még belenéztünk az olimpia 10 km-es távúszásába és jöttünk haza. Nagyinak nullára apadt a memóriája. Csak amíg ott voltunk, hatszor kérdezte meg Áront, hogy mikor megy Horányba és ott meddig marad. Búcsúzáskor kérte Árontól, hogy adja vissza a bankkártyáját.

-           Nagyi, nekem nem adtad ide a bankkártyádat.

-           De, akkor hol van a bankkártyám?

-           Nagyi, megnéznéd ott a hátsó kisszobában, a helyén, a kisszekrényben?

Nagyi megnézte, ott volt.

Amikor hazajöttünk próbáltam Áront rávenni, hogy kezdjen el csomagolni a holnapi útra Horányba. Emőkével is beszélgettem a Nagyiról, a munkájáról és a terveiről.

Többször beszéltem Norcival és Berzsenyi Krisztával és azt terveztük, hogy holnap 9-10 között megyünk Leóért és Jukkiért, ha ő is szeretne velünk jönni Horányba.

Áronnal lementünk a CBA-ba, hogy holnapra vigyünk Horányba sok tejet, ásványvizet és egy nagy szeletelt kenyeret.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése