2018. július 29., vasárnap

Koncert


20180729 vasárnap

Nyolckor ébredeztem.

Hiába próbálkoztam felkapcsolódni a netre valami miatt nem ment. Ahhoz még lusta voltam, hogy a hibának utánajárjak.

Offline csak a „Három ember egycsónakban.” olvasására voltam kényszerülve.

Az éjszakai szúnyoginvázió borzasztó volt. Bármennyire szerettem volna nyitott ablak mellett pőrén aludni, az csak csukott ablaknál állig betakarózva ment.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat mára Vörös hőségriadóval ijesztget, de amíg a ház ilyen jól le van szigetelve és működőképes a klíma, no meg ilyen közel van a Duna, addig nekünk nincs megijedni valónk.

A fürdőszoba ma bővített kiadásban szerepel. Estére Emőke lányom nekem is vett jegyet a Városmajori Szabadtéri Szinpadi Rákász Gergely orgonakoncertre, ezért borotválkoznom is kellet, no meg manikűr.

A kései reggelire (12:00) Áron az időeltolódása miatt sem tudott lejönni.

A nagy hőséget egy úszással próbáltam kivédeni.Úszás közben Kláriék stégje mellett elhaladva Klári figyelmeztetett, hogy a Polgármesteri hivataltól parlagfű ellenőrzéseket tartanak, amit már jó előre bejelentettek és ahol szabálytalan portálokat találnak, ott a nem kívánt parlagfűmennyiségétől függően 50 ezer forinttól 300 ezer forintig terjedő pénzbírságot vetnek ki.

Még vizes fürdőnadrágban elkezdtem a utcai fronton kihuzigálni a parlagfüvet. Amikor már egy órai munka után láttam, hogy ezzel ma nem leszek készen, szóltam Áronnak, hogy jöjjön le segíteni. Azt mondta, hogy most nem ér rá (Internet) és különben is ő nem volt itt Dömsödön, amikor ez a parlagfű megnőtt.

Ezen egy kicsit összekaptunk, legszívesebben azonnal hazaküldtem volna. Az egészet elmondtam Emőkének és Norcinak. Mind a ketten fel voltak háborodva Áron magatartásán.Norci még azt is  kilátásba helyezte, hogy ha Áron így, akkor ne is menjen Horányba.

Már majdnem hat óra volt, amikor elindultam Budapestre. Áronnak mindenféle kaját hagytam ott, hogy keddig  ne kelljen nélkülöznie.

Gazdagrétre érkezve a koncert tiszteletére próbáltam megfelelő öltözékre váltani.

¼ 8-ra volt megbeszélbe a találkozó, de a 139-es busz dugóba került és én csal ½ 8 után érkeztem.

 A jegyem le volt adva a neveme és szerencsére még a műsor megkezdése előtt le tudtam ülni a helyemre.

Rákász Gergely orgonaművészt eddig még nem volt szerencsém látni és hallgatni. Szimpatikus, jóhumorú, nagyon felkészült, tehetséges előadó orgonaművész.

Repertoárjában volt Pachelbell, J.S.Bach, W.A. Mozart, Grieg, Claud Debussy és George Gershwin.
(Ha valamelyik zeneszerzőnek nem írtam a keresztnevét, az azért van, mert fejből nem tudom és utánanézni pedig lusta vagyok.)

A lényeg, hogy ezeket a szerzőket kivétel nélkül nagyon szeretem  és a koncert egy felemelő élmény volt. Hálás vagyok a lányomnak a szervezésért.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése