2018. július 14., szombat

paradicsom karózás


20180714 szombat

Már hétkor felébredtem. Valamiért ma korán szeretnék kimenni a piacra.

Meg se reggeliztem, csak indultam. Esztikénél ma sem vot fűszeres túró, de azért másnál kaptam.

Vettem még újhagymát és jó sok fokhagymát. Hazafele beugrottam Juditékhoz egy kávéra és egy rövid beszélgetésre.

Judit megmutatta a hátsó kertet, amit el szeretne adni. Árról nem beszéltünk, mert még előbb Emőkével is tisztáznom kell, hogy az neki jó lenne-e gyógynövény termesztésre.

Amikor hazaértem szomorúan láttam, hogy Manna  nem csupán vadászott, de az áldozatát még be is hozta a házba.

Reggelire egy bő szalonnás, sonkás, hagymás tojást készítettem a kertből szedett friss paradicsommal.

B. Ági telefonált, hogy délután ¼ 3-kor jönne bemutatni Edinát, aki elvállalná a takarítást.
Mire újra átmentem Judithoz, már csak a Levente volt otthon. Nekiálltunk a paradicsomoshoz karókat gyártani. Először négyet sikerült Leventének méretre fűrészelnie és az oldalágaitól megfosztani.

Mindet áthoztam, méretre vágtam és a szalagfűrészen kihegyezve visszavittem. Rögtön mind a négyet le is vertük és a paradicsomokat fel is kötöztem. Áthoztam az újabb négyet és mielőtt karókat csináltam ezekből, elmentem egy nagyot úszni. 

Nem csak a víznek volt nagy a sodrása, de a szél is Dél fele fújt, így visszafele az úszást fel kellett adjam és a parton sétáltam vissza.

Egy kicsit beszélgettem Klárival és Gáborral a stégen, majd bejöttem és legyártottam a négy új karót, de ezeket már autóval szállítottam át Juditékhoz.

Leventével ezeket is letelepítettük és a paradicsomokat felkötöztük. Levente kiásott nekem egy kis paprika palántát.

Juditnak nagyon tetszett a munkánk és azt mondta, ma este beindítja a szivattyút ésmeg is locsolja a konyhakertet.

Itthon rögtön elültettem az új palántát és én is mindent meglocsoltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése