2019. augusztus 17., szombat

Indulás Bükfürdőre

Mégis találtam Bükfürdőn egy viszonylag kedvező árú szállás lehetőséget.

Az itthoni körülmények miatt (kosz és rendetlenség) Stefikével megbeszéltem, hogy akkor a mai óra elmarad, és ha elmarad, akkor ő is megy a szüleivel Bükfürdőre

Áron azt mondta, ha biztos, hogy az óra elmarad, akkor ő ráér eltakarítani a koszt és a rendetlenséget.

Én menekülőre fogtam a figurát, megborotválkoztam, bepakoltam a legfontosabb dolgokat egy táskába és elindultam Bükfürdőre.

M8-as busz és a Kelenföldi pályaudvaron 322.- forint helyjegy és egyéb kiegészítők ellenében felültem a vonatra, ami Szombathelyig vitt el.

Milyen hülyeség, hogy a vonaton a háromórás út alatt nem lehet egy kávéhoz jutni.

A mellettem ülő utas is ezt panaszolta, de őt a két sorral előbb ülő utas a termoszából meghívta egy kávéra, de azzal meg az volt a probléma, hogy nem engedte kifizetni. Szombathelyen átszálltam a GYESEV üzemeltette helyi járatra, amire még jegyet sem kellett vennem és nyugat európai színvonalat sugárzott.

Ez elvitt egészen Bükfürdőig.  Az állomással szemben állt meg a helyi kisbusz járat és azon is elég a Személyi Igazolvány felmutatása.

Az első próbálkozásom a Répce Hotelben volt. Telt ház van, valószínűleg a négynapos ünnep miatt.

A recepciós azt javasolta, hogy próbálkozzam az Apartman Hotelben, itt van egy pár száz méterrel arrébb.
Kérdeztem, hogy meg tudná-e kérdezni telefonon, hogy van-e még szabad szobájuk.
-         Nem, mert nem tudom a telefonszámukat – válaszolta kurtán.
Ebből éreztem, hogy még mindig Magyarországon vagyok.

Elsétáltam az Apartman Hotelbe, de hiába, ott is telt ház volt. Már rájöttem, hogy még tegnap kellett volna a neten foglalnom szobát.

Felhívtam Jozsót, aki azt mondta, várjam meg, jön.

Ketten újra bementünk Hotel Répcébe. Jozsó a másik, neki szimpatikusabb kisasszonyhoz fordult és azt rögtön elvarázsolta.

-         Várjanak,- mondta -  még futok egy kőrt a Répce Hotel Gold-ban. Az egy kicsit drágább ugyan, de ott minden sokkal színvonalasabb.

A kisasszony elment, majd azzal jött vissza, hogy: Menjenek át a Gold recepcióján már várják magukat.

A Gold-ban drágábban ugyan, de kaptam egy szobát, egyelőre egy vagy két éjszakára.

Először elfoglaltam a szobát, majd meglátogattam Pizsuékat és üdvözöltem a gyerekeket, akik rögtön körülrajongtak.

Eljött az ebéd ideje. Az önkiszolgáló rendszernek nagyon gazdag volt a kínálata. Rögtön felébredt bennem a Móricz Zsigmond novellájából vett vágy, hogy most kieszem a Hotel Répce Gold-ot a vagyonából.

Utána a Pizsu családdal bejártunk több úszásra és fürdőzésre alkalmas medencét.

Este hét után kezdődött a vacsora. Csak válogatott finom dolgokat szedtem magamnak, amihez rendeltem egy Unicumot és egy korsó sört.

Még Pizsuékat is áthívtam egy kis fagylaltozásra. Mind az öten bevághattak egy sokgombócos fagylaltot. A Goldban a kutya sem figyel arra, hogy ki mennyit eszik.

A recepción megkérdeztem, hogy az asztalon talált két kis autót elvihetjük-e. Pop Áron nagyon örült neki.