2019. augusztus 27., kedd

Keszegek


20190827 kedd
Fülledt meleg nap van. A hőmérséklet 30 °C felett és a páratartalom magas.

A nap azzal kezdődött, hogy elsétáltam kenyérért a Dabi Vegyesboltba.

A kertben leszedtem egy érett nagy paradicsomot és egy hegyes csípős paprikát.

A reggeli fokhagymás pirítós zsíros kenyér paradicsommal, paprikával és utána tejeskávé.

Stefike hívott elkeseredve, hogy nem lett jó a beadott házi feladata, mert mindketten csak a hol, hová miatti ragozásra koncentráltunk, de a határozatlan névelő ragozására nem.

Most átküldöm neki ennek a ragozási táblázatát.

A baconbe csavart töltött cukkinit csak előkészítettem a sütésre és betettem a sütőbe, majd este bekapcsolom a sütőt.

Nem múlhat el nap úszás nélkül. A nap még négy óra után is melegen süt. A víz nagyon kellemes.

Már elhagytam Karcsi bácsi bódés hajóját, amikor a stégen álló horgászt megkérdeztem, hogy mi az eredmény. Két keszeg, mondta.
-         
A         - Az egyiket szívesen megveszem.
-       nem kell megvennie, szívesen magának adom mind a kettőt, mert én egy pontyra hajtok.
-       -  Ha komolyan mondja, akkor visszaúszok valami hordozó eszközért, remélem, hogy megvár.
-       - Megvárom, jöjjön.

Megfordultam és emeltem a tempón visszafelé. Beszaladtam a merítő hálóért és gyalog mentem  vissza. 

Az ember megvárt és megkaptam mind a két keszeget.

Először Gáborékhoz mentem, hogy az egyiket nekik ajándékozzam. Ők nem kérték, de Klári gyorsan elmondta, hogyan kell elkészíteni.

Második körben Béninek kínáltam fel az egyiket, de ő is fogott tegnap két pontyot.

Nincs, más hátra nekem kell megsütnöm mind a kettőt.

Amikor hazamentem, először a sütőt kapcsoltam be, mert ma még a baconbe göngyölt töltött cukkini lesz a vacsora. 

Amíg az sül, megpucolom a két keszeget, beirdalom, megsózom, kap még egy kevés Halak fűszert és fokhagyma sót, majd bekerül a hűtőbe.

A vacsorához készült még két szelet pirítós és utána egy pohár sör.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése